Senzitivní období – co to je, jak je poznáme, kdy jsou.
Důležitost řádu v čase a prostoru.
Jak má vypadat připravené prostředí.
Principy práce s pomůckami:
- způsobem, jaký zvládne dítě,
- pomalu,
- mluvit co nejméně,
- správná obtížnost,
- důležitost dokončení práce,
- co když si dítě hraje jinak,
- napravení chyby, kontrola,
- kde má dítě sedět,
- jak pomůcku připravit,
- k čemu slouží kobereček, kdy ho doporučím používat…
Praktický život – nejenom pomůcky, ale jak s dítětem doma dělat praktický život opravdu v praktickém životě.
Konkrétní pomůcky – které považuji za nejlepší, které za dobré, které za nic moc a které naopak vůbec nedoporučuji:
- Knihy
- Vkládání a puzzle na všechna možná témata, hlavně vzdělávací pro děti 0-12 let.
- Navlékání na tyčku
- Smyslová výchova: čich, chuť, zrak, sluch, hmat
- Tvary a barvy
- český jazyk,
- matematika,
- biologie,
- zeměpis...
Jak to dělat od nejmenších dětí až po školáky, aby je to bavilo a přitom se mnoho naučili.