Úvod » Rozvoj smyslů - tvary, hmat... » Geometrická tělesa » Sáček s tělesy » Tajemný sáček s geometrickými tělesy


        

Tajemný sáček s geometrickými tělesy

skladem

 

Skladem: 1 ks
Dostupnost: skladem (dodavatel "MH", více kusů než mám doma skladem doskladním za 1-20 dní, podle naší domluvy)
Číslo produktu: 50303001
naše cena:
233 Kč (9 EUR) ( Nejsme plátci DPH )

do košíku:
  ks  

V současné chvíli balení obsahuje uzavíratelný sáček a různá geometrická tělesa po jednom kusu. Pro práci s tajemným sáčkem je potřeba zakoupení 2 kusů výrobku.

Pomůcka rozvojí stereognistický smysl - vnímání předmětu hmatem a pohybem s vyloučením zraku. Dítě se rovněž učí názvy různých tvaru, nebo vlastností.

 

Postup I:            

Pozveme dítě k práci „Chtěl/a bych ti ukázat, jak se pracuje se stereognistickými (tajemnými) sáčky.“

Pracovat můžeme na koberečku nebo u stolu. Při první ukázce pacujeme jen s několika předměty, které dítě dobře zná. Posadíme se proti nebo vedle dítěte. Vyndáme z košíku sáček a položíme ho před sebe. Již v něm máme připravené předměty předem. „Podíváme se, co je uvnitř.“ Pomalu vyndáváme předměty, aniž bychom se koukali. Pokládáme předměty před sebe a pojmenováváme je. Když je sáček prázdný, ukážeme vnitřek dítěti a řekneme: „Je prázdný.“ Teď věci budeme vracet. Zapojíme dítě: „Vrátíš do sáčku kouli?“ „Dáš tam válec?“... atd., až budou věci zase zpět v sáčku. Pokračujeme: „Zkus vytáhnout krychli, ale nekoukej se.“ „Co tam ještě je?“ Dítě například řekne: “Ovoid.“ „Vytáhneš ho?“ V podobném duchu pokračujeme: „Zkus si nahmatat, co tam ještě zbylo.“ Necháme dítě sahat na předměty přes látku sáčku a hádat, co to asi je? Dítě postupně vyndá všechny předměty dokud sáček nevyprázdní. Pak je zase vrací zpět.

 

Postup II:

Po první ukázce s jedním předmětem následuje lekce s druhým z páru. Vyndáme jeden předmět ze sáčku a položíme ho před sebe na kobereček: „Je v sáčku stejná věc?“ „Najdeš ji, aniž by ses díval/a?“ Dítě vyndá stejnou věc a položí ji vedle té první. Pokud se splete, jen zavrtíme hlavou. Nic neříkáme. Maximálně: „Zkusíš to znovu?“ Pokud dítě chce, může si s učitelem/rodičem po několika krocích role obrátit. Dítě vyndá věc a učitel/rodič vyndá stejnou. Také se můžou pravidelně střídat. Když dítě již nechce se stereognistickými sáčky pracovat, předměty uklidíme zpět do sáčku a pomůcku uklidíme.

 

Další aktivity:

Obměna materiálu -  materiál výrazně odlišný. Můžeme použít i úplně jiné předměty (šišky, tužky, sponky...)

Materiál stále více tvarově podobný, náročnější na odlišování.

Materiál související se senzitivním obdobím dítěte (dinosauři, autíčka, geometrická tělesa)

Vybrat materiál s úmyslem poznávání vlastností předmětů (sklo, kov, filc …).

Dítě vyhledává ze sáčku podle obrázku.

Dítě vyhledává ze sáčku podle názvu.

Dítě připraví sáčky podle svého pro učitele/rodiče/kamaráda.

Můžeme dle uvážení zvýšit počet předmětů v jednom sáčku.

 

Kontrola správnosti:  zrakem.

Specifická slovní zásoba: najít, hledat, nahmatat, stejný, prázdný, pár, názvy použitých předmětů.

 

 17.5 x 12.5 x 5.0
 0.230kg
 
 

 

Pokud mám toto zboží vyprodané nebo pokud máte zájem o více kusů, než mám doma skladem, ráda pro vás zboží rychle doskladním. Na podrobnosti doskladnění se můžete podívat sem:

https://www.hravevzdelavani.cz/Dodavatel-montessorihracky-cz-a4_12.htm

 

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.