Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá 9-17)
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
23.08.2017
Míša
Na doporučení kamarádky jsem u Petry absolvovala celý kurz o Montessori a respektující výchově, který pro mě byl více než přínosný. Z každé lekce jsem... číst celé
27.08.2017
Obsah kurzu - část o respektování
Proč doporučuji respektující výchovu. Jak s dítětem mluvit: Nálepkování – pozitivní i negativní nálepky Skryté nálepkování – vždy, pořád, nikdy..... číst celé
Zobrazit všechny novinky
  1. Úvod
  2. Geometrie
  3. Geometrická tělesa
  4. Ostatní
  5. Tajemný sáček s geometrickými tělesy

Tajemný sáček s geometrickými tělesy

V současné chvíli balení obsahuje uzavíratelný sáček a různá geometrická tělesa po jednom kusu. Pro práci s tajemným sáčkem je potřeba zakoupení 2 kus... celý popis
Dostupnost
Skladem 1 ks
Nejsme plátci DPH
275 Kč
ks
Číslo produktu:92540
Kompletní specifikace

V současné chvíli balení obsahuje uzavíratelný sáček a různá geometrická tělesa po jednom kusu. Pro práci s tajemným sáčkem je potřeba zakoupení 2 kusů výrobku.

Pomůcka rozvojí stereognistický smysl - vnímání předmětu hmatem a pohybem s vyloučením zraku. Dítě se rovněž učí názvy různých tvaru, nebo vlastností.

 

Postup I:            

Pozveme dítě k práci „Chtěl/a bych ti ukázat, jak se pracuje se stereognistickými (tajemnými) sáčky.“

Pracovat můžeme na koberečku nebo u stolu. Při první ukázce pacujeme jen s několika předměty, které dítě dobře zná. Posadíme se proti nebo vedle dítěte. Vyndáme z košíku sáček a položíme ho před sebe. Již v něm máme připravené předměty předem. „Podíváme se, co je uvnitř.“ Pomalu vyndáváme předměty, aniž bychom se koukali. Pokládáme předměty před sebe a pojmenováváme je. Když je sáček prázdný, ukážeme vnitřek dítěti a řekneme: „Je prázdný.“ Teď věci budeme vracet. Zapojíme dítě: „Vrátíš do sáčku kouli?“ „Dáš tam válec?“... atd., až budou věci zase zpět v sáčku. Pokračujeme: „Zkus vytáhnout krychli, ale nekoukej se.“ „Co tam ještě je?“ Dítě například řekne: “Ovoid.“ „Vytáhneš ho?“ V podobném duchu pokračujeme: „Zkus si nahmatat, co tam ještě zbylo.“ Necháme dítě sahat na předměty přes látku sáčku a hádat, co to asi je? Dítě postupně vyndá všechny předměty dokud sáček nevyprázdní. Pak je zase vrací zpět.

 

Postup II:

Po první ukázce s jedním předmětem následuje lekce s druhým z páru. Vyndáme jeden předmět ze sáčku a položíme ho před sebe na kobereček: „Je v sáčku stejná věc?“ „Najdeš ji, aniž by ses díval/a?“ Dítě vyndá stejnou věc a položí ji vedle té první. Pokud se splete, jen zavrtíme hlavou. Nic neříkáme. Maximálně: „Zkusíš to znovu?“ Pokud dítě chce, může si s učitelem/rodičem po několika krocích role obrátit. Dítě vyndá věc a učitel/rodič vyndá stejnou. Také se můžou pravidelně střídat. Když dítě již nechce se stereognistickými sáčky pracovat, předměty uklidíme zpět do sáčku a pomůcku uklidíme.

 

Další aktivity:

Obměna materiálu -  materiál výrazně odlišný. Můžeme použít i úplně jiné předměty (šišky, tužky, sponky...)

Materiál stále více tvarově podobný, náročnější na odlišování.

Materiál související se senzitivním obdobím dítěte (dinosauři, autíčka, geometrická tělesa)

Vybrat materiál s úmyslem poznávání vlastností předmětů (sklo, kov, filc …).

Dítě vyhledává ze sáčku podle obrázku.

Dítě vyhledává ze sáčku podle názvu.

Dítě připraví sáčky podle svého pro učitele/rodiče/kamaráda.

Můžeme dle uvážení zvýšit počet předmětů v jednom sáčku.

 

Kontrola správnosti:  zrakem.

Specifická slovní zásoba: najít, hledat, nahmatat, stejný, prázdný, pár, názvy použitých předmětů.

 

 17.5 x 12.5 x 5.0
 0.230kg
 

 

Kontaktní informace:

Ing. Petra Krupková

+420 777 613 310

hravevzdelavani@seznam.cz

 

 

Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz