Úvod » Matematika » Počítání s předměty » Předlohy » Počítání do 10 s přeměty - zalaminované předlohy


        

Počítání do 10 s přeměty - zalaminované předlohy

skladem

 

Skladem: 997 ks
Dostupnost: skladem (moje výroba nebo mnou napytlíkováno)
Číslo produktu: 8007102
naše cena:
85 Kč (3 EUR) ( Nejsme plátci DPH )

do košíku:
  ks  

11 předloh o velikosti 15 x 21 cm.

Na každé předloze je číslice a odpovídající množství teček.

Předlohy tisknu na barevný papír a laminuji do pevnější laminovací folie 2x125 micronů.

Skladem mám barvy modrou, zelenou, žlutou a fialovou. Na přání můžu vyrobit i jinou barvu. Můžete mi napsat do poznámky, jakou barvu si přejete. Pokud mi nenapíšete, jakou barvu, pošlu vám modrou.

Balení obsahuje 5,5 zalaminovaných papírů A4, předlohy si musíte sami vystříhat.

Sada obsahuje předlohy s čísly: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10.

 

Tuto pomůcku využijí děti od 1,5 roku až do šesti let. Je to podle mého názoru nejlepší pomůcka na předškolní matematiku. Děti se učí, jak vypadají a čtou se číslice, množství, porovnávání, sčítání i odčítání.

 

Varianta č. 1 - přikládání dřevěných číslic

Malé děti baví přikládat dřevěné číslice. Rozložím destičky v pořadí zleva doprava, pod destičky položím dřevěné číslice. Dítě bere do ruky číslice a pokládá je na předlohy. Pokud to dítě zajímá, tak říkám názvy číslic: "jedna", "dva", "tři"...

 

Varianta č. 2 - pokládání předmětů na tečky

Destičky rozložím zleva doprava, pod destičky položím misku, do ní nasypu předměty na počítání. Nejlepší je, pokud jsou všechny předměty stejné. Pokud jsou přeměty různé, tak to dítě ruší v soustředění. Více energie věnuje prohlížení si předmětů a méně počítání. Proto nabízím sady stejných předmětů, mám delfíny, motýly a kytičky. Dětem se tyto předměty líbí a počítá se s nimi dobře. Samozřejmě můžete počítat i s kamínky, žaludy či jinými předměty. Čím si budou podobnější, tím lépe.

Mé děti mají nejradši delfíny a motýlky. Předměty pokládají děti a já nahlas počítám položené předměty: "jedna, dva, tři, čtyři, pět..." Stále dokola, mé děti to velmi baví.

 

Varianta č. 3 - porovnávání

Vezmu dvě destičky, položím je vedle sebe. Na destičky na tečky položíme předměty. Zeptám se: "Na které destičce je víc delfínů (motýlů, kytiček)?"

 

Varianta č. 4 - sčítání

Vezmu dvě destičky a vytvořím z nich příklad na sčítání - položím je vedle sebe, mezi ně dám plus, za ně rovná se. 

S předškolními dětmi nikdy nepočítám tak, že bych jim dávala příklad "Kolik je 1+2?", ale vždy vymýšlím jednoduché slovní úlohy. Svým dětem vůbec nedávám bonbony, přesto je občas někde dostanou a příklady na počítání s bonbony se jim nejlépe chápou. Proto hodně našich slovních úloh je na téma bonbony. Máš jeden bonbon. Na návštěvu přišla babička a dala ti 2 bonbony. Kolik máš bonbonů?

Na destičky položíme předměty a dřevěné číslice.

Vysvětlím dítěti, že sčítání znamená, že předměty dám dohromady, na jednu hromádku, na jednu destičku. V příkladu 1+2 mám dohromady 3 předměty a ty se přesně vejdou na tečky na předloze s číslem 3. Předměty položíme, spočítáme: "jedna, dva, tři." Výsledek je tři.

Příklady dalších slovních úloh:

Máme 2 hrnečky s kytičkami a 3 hrnečky s ptáčky. Kolik hrnečků máme?

Máš 2 autíčka. K narozeninám jsi dostal další 2 autíčka. Kolik autíček máš?

 

Varianta č. 5 - odčítání 

Vezmu dvě destičky a vytvořím z nich příklad na odčítání - položím je vedle sebe, mezi ně dám minus, za ně rovná se. 

Ani na odčítání nedávám předškolním dětem jen příklady (Kolik je 3-1?), ale jednoduché slovní úlohy. Máš 3 bonbony. Jeden z nich jsi snědl, kolik bonbonů ti zbylo?

Na destičky položíme dřevěné číslice, na první destičku položíme předměty.

Vysvětlím dítěti, že odčítání znamená, že část předmětů z první destičky přendám na druhou destičku. Výsledek je to, co na první destičce zbyde. V příkladu 3-1 jeden předmět přendám na druhou destičku. Předměty, které zbydou, se přesně vejdou na tečky na předloze s číslem 2. Za rovná se položíme destičku s číslem 2, předměty přeložíme, spočítáme: "jedna, dva." Výsledek je dva.

Příklady dalších slovních úloh:

Díváš se na 2 kočičky. Jedna kočička utekla a někam se schovala. Kolik kočiček vidíš?

Máš 4 autíčka. Jedno autíčko se rozbilo a vyhodili jsme ho. Kolik autíček máš?

 

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.