Úvod » Matematika » Počítání s předměty » Předlohy » Počítání do 10 - předlohy na sololitu se semišem


        

Počítání do 10 - předlohy na sololitu se semišem

skladem

 

Skladem: 0 ks
Dostupnost: skladem (moje výroba nebo mnou napytlíkováno)
Číslo produktu: 8007101
běžná cena 345 Kč (14 EUR)
naše cena:
249 Kč (10 EUR) ( Nejsme plátci DPH )

11 destiček ze sololitu o velikosti 15 x 21 cm. Řežou je místní truhláři.

Na každé destičce je číslice a odpovídající množství teček. Vyřezávám je ze semišové samolepící tapety na řezacím plotteru a nalepuji.

Sada obsahuje destičky s čísly: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 a 10.

Neobsahuje předměty na počítání, ty si můžete koupit zvlášť, najdete je zde https://www.hravevzdelavani.cz/Predmety-vhodne-na-pocitani-c9_47_4.htm

Neobsahuje dřevěné číslice, můžete si je koupit zde https://www.hravevzdelavani.cz/Drevene-cislice-c9_849_3.htm

 

Tuto pomůcku využijí děti od 1,5 roku až do šesti let. Je to podle mého názoru nejlepší pomůcka na předškolní matematiku. Děti se učí, jak vypadají a čtou se číslice, množství, porovnávání, sčítání, odčítání a psaní číslic.

 

Varianta č. 1 - přikládání dřevěných číslic

Malé děti baví přikládat dřevěné číslice. Rozložím destičky v pořadí zleva doprava, pod destičky položím dřevěné číslice. Dítě bere do ruky číslice a pokládá je na předlohy. Pokud to dítě zajímá, tak říkám názvy číslic: "jedna", "dva", "tři"...

 

Varianta č. 2 - pokládání předmětů na tečky

Destičky rozložím zleva doprava, pod destičky položím misku, do ní nasypu předměty na počítání. Nejlepší je, pokud jsou všechny předměty stejné. Pokud jsou přeměty různé, tak to dítě ruší v soustředění. Více energie věnuje prohlížení si předmětů a méně počítání. Proto nabízím sady stejných předmětů, mám delfíny, motýly a kytičky. Dětem se tyto předměty líbí a počítá se s nimi dobře. Samozřejmě můžete počítat i s kamínky, žaludy či jinými předměty. Čím si budou podobnější, tím lépe.

Mé děti mají nejradši delfíny a motýlky. Předměty pokládají děti a já nahlas počítám položené předměty: "jedna, dva, tři, čtyři, pět..." Stále dokola, mé děti to velmi baví.

 

Varianta č. 3 - porovnávání

Vezmu dvě destičky, položím je vedle sebe. Na destičky na tečky položíme předměty. Zeptám se: "Na které destičce je víc delfínů (motýlů, kytiček)?"

 

Varianta č. 4 - sčítání

Vezmu dvě destičky a vytvořím z nich příklad na sčítání - položím je vedle sebe, mezi ně dám plus, za ně rovná se. 

S předškolními dětmi nikdy nepočítám tak, že bych jim dávala příklad "Kolik je 1+2?", ale vždy vymýšlím jednoduché slovní úlohy. Svým dětem vůbec nedávám bonbony, přesto je občas někde dostanou a příklady na počítání s bonbony se jim nejlépe chápou. Proto hodně našich slovních úloh je na téma bonbony. Máš jeden bonbon. Na návštěvu přišla babička a dala ti 2 bonbony. Kolik máš bonbonů?

Na destičky položíme předměty a dřevěné číslice.

Vysvětlím dítěti, že sčítání znamená, že předměty dám dohromady, na jednu hromádku, na jednu destičku. V příkladu 1+2 mám dohromady 3 předměty a ty se přesně vejdou na tečky na předloze s číslem 3. Předměty položíme, spočítáme: "jedna, dva, tři." Výsledek je tři.

Příklady dalších slovních úloh:

Máme 2 hrnečky s kytičkami a 3 hrnečky s ptáčky. Kolik hrnečků máme?

Máš 2 autíčka. K narozeninám jsi dostal další 2 autíčka. Kolik autíček máš?

 

Varianta č. 5 - odčítání 

Vezmu dvě destičky a vytvořím z nich příklad na odčítání - položím je vedle sebe, mezi ně dám minus, za ně rovná se. 

Ani na odčítání nedávám předškolním dětem jen příklady (Kolik je 3-1?), ale jednoduché slovní úlohy. Máš 3 bonbony. Jeden z nich jsi snědl, kolik bonbonů ti zbylo?

Na destičky položíme dřevěné číslice, na první destičku položíme předměty.

Vysvětlím dítěti, že odčítání znamená, že část předmětů z první destičky přendám na druhou destičku. Výsledek je to, co na první destičce zbyde. V příkladu 3-1 jeden předmět přendám na druhou destičku. Předměty, které zbydou, se přesně vejdou na tečky na předloze s číslem 2. Za rovná se položíme destičku s číslem 2, předměty přeložíme, spočítáme: "jedna, dva." Výsledek je dva.

Příklady dalších slovních úloh:

Díváš se na 2 kočičky. Jedna kočička utekla a někam se schovala. Kolik kočiček vidíš?

Máš 4 autíčka. Jedno autíčko se rozbilo a vyhodili jsme ho. Kolik autíček máš?

 

Varianta č. 6 - psaní 

Ukazováčkem a prostředníčkem obtahujte číslici na předloze v pořadí, jak se píše. Pak číslici pište těmito dvěma prsty do pískovničky.

Pískovničku si vyrobíte snadno. Vemte větší tác s vyšším okrajem. Nasypte do něj jemný písek, krupici, nebo mouku. Já mouku raději nepoužívám, více špiní než krupice. Ta se snadno vyluxuje. Mé děti jsou hodně živé, pískovničku raději používáme venku. Nebo píšeme přímo do písku. Kolik krupice do pískovničky dát? Tolik, aby pokryla celé dno, pohyb prstu psal a vše se snadno smazalo zatřesením celé pískovničky do strany.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.